Informera anställda via e-post
Med PlanningPME Web Access kan du skicka ett e-postmeddelande till en kollega och/eller en kund för att informera dem om ett nytt möte eller en ny händelse i schemat. Gör följande för att göra detta:
Välja fält som ska läggas in i rubriken och texten i e-postmeddelandet
Skicka e-post
Påbörja utskick av e-post
För att aktivera det här alternativet genom att använda användar-ID:t "Admin", gå till menyn Verktyg -> Alternativ -> e-post och kryssa för "Aktivera e-postutskick".
Be nätverksadministratören att konfigurera SMTP-servern med all den information som krävs.
Hemliga kopior:Ange e-postadressen till den person som du vill ska ha en hemlig kopia av alla e-postmeddelanden som skickas.
Adressat(er) Skicka e-postmeddelandet till den resurs som berörs av händelsen, eller till kunden eller båda.
Välja fält som ska läggas in i rubriken och texten i e-postmeddelandet
Ämne för varningsmeddelande per e-post: Välj fält som ska användas för detta i menyn Data -> Beskrivning -> Rubrik för e-post.
Text för varningsmeddelande per e-post:Välj fält som ska användas för detta i menyn Data -> Beskrivning -> Text för varningsmeddelande per e-post.
Det går inte att formatera texten i e-postmeddelandet
Skicka e-post
Det här alternativet aktiveras när du är klar med att konfigurera e-postadresserna för dina resurser och/eller kunder. Då behöver du bara göra ett enkelt högerklick på händelsen och klicka på "Varna via e-post"
-
- Skapa och få tillgång till din onlineplanering
- Hantera anställda och faciliteter
- Schemalägg händelser, möten och ledigheter
- Importera dina data till planeringen
- Anpassa information som visas för uppgiften
- Välj gränser för tidsangivelse och filtrera data
- Skapa användare med specifika åtkomsträttigheter
- Gör dina dagliga aktiviteter lätta att schemalägga tack vare dessa funktioner
-
-
- Definition
- Aktivera sammanhang
- Anpassa din sammanhangslista
- Skapa sammanhang på schemat
- Ändra / Avbryt / Kopiera ett sammanhang
- Skapande av händelser inom ett sammanhang
- Välj informationen som visas på schemat
- Filtrera schemat efter sammanhang
- Hantering av användaråtkomst
- Byt namn på "Context" med dina egna ord
-
-
- Varför använda "kund" -funktionen?
- Hur man aktiverar funktionen "kunder" i PlanningPME Web Access
- Lägga till, ändra och radera kunder
- Att knyta en kund till en uppgift/Tilldela en kund till en uppgift
- Skapa, visa eller ändra en kundpost i arbetsfönstret
- kundvyer och filter
- Importera din kunddatabas
- Automatisk ifyllning: intuitiv dataangivning
- Åtkomstregler definierade av användaren
-
- Övergripande bild av olika typer av fält som är tillgängliga
- Hur man skapar personliga fält
- Tillgängliga alternativ vid skapande av ytterligare fält
- Anpassade fält specifika för projektledning
- En närmare titt på kundutrustning
- Skapande av det nya kompletterande fältet « Signatur»
- Välja information som visas eller distribueras
-
-
-
-
-