PlanningPME Desktop - Lista över evolutioner
PlanningPME Desktop : Ta reda på under de nya funktionerna i vårt schema och schemaläggning lösningar
PlanningPME ORION
Innehåll
Förbättring av planeringsbelastningen
Hantera arbetskontexten för dina anställda (hemarbete, timmar osv.)
Ställ in standardhändelsetillståndet
Anpassa ritningsytan på schemat
Följ dina användares senaste anslutningar vid planering
Nytt filter för att sortera resurser direkt på planeringskortet
Hierarki av organisationsenheter: resurshantering genom organisationsschemat
Förenklad hantering av dina resursers tidsprofiler
Uppgifter och otillgänglighetsstatus
Tilldelning av ett projekt till en eller flera avdelningar
Anpassa uppgiftslistan per avdelning
Ny ergonomisk uppgiftslista
Användarvänligt val av flera resurser
Ändra lösenord genom den nya menyn för "användarprofil"
Anpassa gränssnittet med dina egna etiketter
Planerad gentemot uppnådd
Genomförandegrad för en händelse
Förhandsvisning av händelsen
PlanningPME får ett nytt utseende
Efter några veckors arbete delar vi gärna med dig om att PlanningPME håller på att förvandlas! Ny logotyp, nya färger och nya produktgränssnitt.
Förbättring av planeringsbelastningen
Programmets belastningsprestanda har förbättrats, vilket gör att du kan planera ännu snabbare.
Hantera arbetskontexten för dina anställda (hemarbete, timmar osv.)
Ett sammanhang är en ny typ av data som gör det möjligt att lägga till ett bakgrundskontext till händelseschemat. Ett sammanhang representeras av en färgad rektangel i bakgrunden av händelseplaneringen.
Du kan använda sammanhanget i olika situationer:
- Definiera platsen där dina anställda arbetar varje dag.
- Definiera arbetstid
Handledning - Kontexthantering
Ställ in standardhändelsetillståndet
Du kan ställa in standardtillståndet för en händelse. När du skapar en händelse väljs detta tillstånd som standard.
Handledning - händelsehantering genom stater
Anpassa ritningsytan på schemat
Nytt alternativ tillgängligt i Verktyg -> Alternativ -> Display -> Ytterligare ritutrymme.
Alternativ aktiverat: Genom att aktivera detta alternativ visas ett tomt område ovanför uppgiften. Detta område låter dig rita en ny uppgift för att enkelt skapa överlappande händelser.
Alternativet inaktiverat: Evenemanget tar hela linjens höjd
Följ dina användares senaste anslutningar vid planering
Från menyn Data-> Användare, visa det senaste anslutningsdatumet för varje användare
Nytt filter för att sortera resurser direkt på planeringskortet
Nytt filter för att sortera resurser direkt på planeringskortet
Du kan kategorisera dina resurser enligt något av följande alternativ:
- Allmän ordning definierad för alla resurser (menydata -> resurser)
- Resursbeställning definierad för varje avdelning (menydata -> avdelning)
Hierarki av organisationsenheter: resurshantering genom organisationsschemat
Organisationsenheternas hierarki möjliggör bästa möjliga organisering av dina mänskliga och materiella resurser.
- Skapa organisationsschemat för ditt företag
- Definiera enkelt sammansättningen för varje avdelning
- Definiera visningsordningen för dina resurser per avdelning
- Tilldela en tidsprofil till en hel avdelning med ett enda klick
- Sök enkelt bland dina resurser
Förenklad hantering av dina resursers tidsprofiler
Hantera tidsprofiler med den nya menyn "Tidsprofiler".
Välj sedan tidsprofilen som ska tilldelas den valda resursen i fönstret "Resurs".
Uppgifter och otillgänglighetsstatus
För varje status som tilldelas en händelse visas ett färgat visuellt märke på vänster sida av rektangeln i planeringsområdet enligt de parametrar du ställer in i förväg.
Handledning - händelsehantering genom stater
Tilldelning av ett projekt till en eller flera avdelningar
Du kan nu arbeta med ett projekt som är gemensamt för flera avdelningar.
Anpassa uppgiftslistan per avdelning
Du kan nu definiera specifika uppgifter för varje avdelning. Varje avdelning kan definiera sina egna uppgiftslistor och ser därför inte de etiketter som inte berör dem.
Ny ergonomisk uppgiftslista
Listan över uppgifter (Datameny -> Uppgifter) har förbättrats: du kan nu direkt se ytterligare information såsom kompetens, scheman, avdelningar.
Användarvänligt val av flera resurser
Tilldelning av flera resurser till en händelse görs nu enklare tack vare en ergonomisk och användarvänlig urvalslåda.
Ändra lösenord genom den nya menyn för "användarprofil"
Varje användare kan nu själv skapa det lösenord som hen använder för att komma åt planeringen.
Anpassa gränssnittet med dina egna etiketter
För varje språk kan du nu anpassa etiketter som ska användas i gränssnittet.
Planerad gentemot uppnådd
För varje händelse som visas i planeringsområdet kan du ange en färgkod som möjliggör snabb spårning av planerad gentemot uppnådd.
Genomförandegrad för en händelse
För varje händelse kan du ange en genomförandegrad. En vertikal prickad linje visar genomförandegraden.
Förhandsvisning av händelsen
Från och med nu kan du förhandsgranska visningen av en händelse i schemat enligt dina definierade parametrar.
PlanningPME LEO
Innehåll
Projektfönster - 3 nya ytterligare flikar
Visa endast kvalificerade resurser när du skapar en händelse
Integritet: Möjlighet att dölja text vid frånvaro och lediga dagar
Möjlighet att automatiskt justera höjden på linjen
Kopiera och klistra in stilen (färg på text och bakgrund) för flera resurser, kunder och projekt
Val av fält som ska visas i sökfönstret
Planera en del av en uppgift
När du flyttar en händelse från panelen "Att planera" till en resurs, kan ett fönster visas, som frågar efter varaktigheten på den uppgift du vill schemalägga. Det här alternativet är användbart vid hantering av projekt eller långvariga uppgifter som måste delas upp.
Projektfönster - 3 nya ytterligare flikar
Du kan nu skapa 3 nya flikar i projektfönstret.
För att bättre anpassa schemat till dina behov kan du nu skapa upp till 3 flikar med så många anpassade fält du vill.
Visa endast kvalificerade resurser när du skapar en händelse
Om du väljer en uppgift med tilldelade kompetens kan du nu filtrera resurser efter kompetens direkt i händelsen.
Förkonfiguration: kompetens tilldelas resurser och kompetens tilldelas uppgiftens etikett.
Integritet: Möjlighet att dölja text vid frånvaro och lediga dagar
För konfidentiella ändamål finns ett nytt alternativ "Beskrivning"/"Offentligt" i grupperna, vilket gör det möjligt att dölja texten som placerats i rektangeln som representerar en händelse eller otillgänglighet/frånvaro.
Möjlighet att automatiskt justera höjden på linjen
Ett nytt alternativ "Justera höjden på raden automatiskt" är tillgängligt. När en anställd utför flera uppgifter samtidigt ökas radhöjden i schemat för att ge bättre synlighet.
Kopiera och klistra in stilen (färg på text och bakgrund) för flera resurser, kunder och projekt
För att enkelt och snabbt ställa in schemat är det nu möjligt att kopiera färgen på texten och bakgrunden på en resurs, en kund eller ett projekt och tillämpa det på flera resurser/kunder/projekt samtidigt.
Val av fält som ska visas i sökfönstret
Du kan välja fält/kolumner som du vill visa i forskningsfönstret samt det år som förfrågan ska köras på.
Nytt gränssnitt
PlanningPME-gränssnittet är helt omarbetats för förbättrad tydlighet, modernitet och effektivitet. Den nya ergonomin i vår lösning gör det lättare att ställa in ditt schema och navigera inom det, vilket sparar värdefull tid och ökar prestandan.
Urvalsfilter
Filtren har också omarbetats för att säkerställa en ännu mer exakt visning av den information du letar efter.
Listan med olika tillgängliga objekt i vart och ett av dina filter är fortfarande tillgänglig via sökrutan, som dessutom har förbättrats med två nya alternativ:
- Markera alla: för att markera eller avmarkera alla med ett klick
- Tom: för att visa eller dölja poster som inte innehåller någon specifik information för detta filter.
Flytande eller fasta
Fasta eller flytande ”Resurser som ska planeras” identifieras tydligt i schemat med specifika layouter:
- Enkel linje för fasta resurser,
- Streckad linje för flytande resurser.
Återställ filter
Detta nya filter gör att du kan rensa alla filterkonfigurationer genom att helt enkelt klicka på "Rensa" -alternativet.
Skapa dina Excel-scheman inom 1 klick
Dela PlanningPME-kalendrar
Anpassning av utseendet på uppgiften
filter
listvy
Offline-läge
Läs handledningen
Dimensioner
Handledning (engelska pdf-fil)
indikatorer
Läs handledningen
Historia / Spårning förbättrad:
Beställ dina resurser direkt på skärmen
Möjlighet att skapa Skräddarsydda uppgifter om de viktigaste fliken:
Snabb överblick av de extra fält var ny kolumn
Spårning arbetsuppgifter utförs av resursen, kund och projekt
Definiera en avdelning per projekt
månatlig återfall
Ny typ av uppgifter: Uppdrag
Handledning
Anmälningar i PlanningPME:
Handledning
Agenda kalendervy
Handledning