ANVÄNDNINGSFALL

Schemaläggning av fältservice

Ge ditt team möjlighet till sömlös schemaläggning, exakt samordning och uppdateringar i realtid för att öka produktiviteten och effektivisera fältserviceverksamheten

Kom igång Begär en demo

Effektiv hantering av planerade insatser och återkommande insatser är avgörande för alla tjänsteföretag. Med programvara för schemaläggning kan aktivitetsansvariga säkerställa förebyggande underhåll och efterlevnad av deadlines samtidigt som de optimerar arbetstiden för underhållstekniker, inspektörer, revisorer, och förare. Programvarugränssnittet ger en översikt över fältinterventioner, vilket underlättar tilldelningen av uppgifter till lämplig arbetare. Kundmeddelanden, såsom servicemeddelanden och tidsluckor, förbättrar kommunikationen och kundnöjdheten.

Du ser omedelbart fördelarna med PlanningPME

Tillgänglig via flera plattformer

E-mail och meddelanden

Bevakningar och meddelanden

Rapporter och statistik

Kundhantering

Schemaläggningsverktyg för att hantera din serviceplanering

 Schemaläggning av fältservice
Schemaläggning av fältservice

För ett serviceföretag optimeras hanteringen av schemalagda åtgärder som felsökning, reparation, underhåll och service genom ett väl samordnat team. Genom att använda ett schemaläggningsprogram kan du spåra varje möte och hantera interventionens karaktär på ett centraliserat sätt. Underhållstekniker och andra tjänsteleverantörer kan få tillgång till en översikt över sina uppgifter från instrumentpanelen, vilket säkerställer snabba och effektiva ingripanden. Detta minskar väntetiderna för kunderna och optimerar de tillgängliga resurserna.

Styra era teknikers arbete hos de olika kunderna! Med PlanningPME kan du hantera teknikernas arbete hos de olika kunderna.

Mall för schema för underhållshantering

Hantera schemaläggningsprocessen från början till slut

Oavsett din aktivitet sektorn (elektricitet, luftkonditionering, telekommunikation, transportband ...) och interventions typ som du måste uppfylla (kundservice, underhåll, leverans ...) behöver du en fältservice verktyg .

Med PlanningPME kan du optimera interventioner hantering, fordons fötter och tekniker planering. Skift planering, underhåll uppdrag, periodisk intervention eller igen akuta reparationsbehov hanteras effektivt. I en planering kan du hantera i realtid uppdrag och flytta dina mobiler lag (leverans man, installations, säljkår, tekniker ...).

Tack till e-post varningar och meddelanden, är tekniker varnas med någon förändring i planeringen och risker hanteras i realtid. Närhelst du behöver för att hantera schemat anställda, kontrollera tillgängligheten av en tekniker eller tilldela honom till ett uppdrag i enlighet med sina färdigheter, låter PlanningPME du hantera din aktivitet med ett par klick. Delad planering och användarrättigheter hantering ger dina medarbetare tillgång till sin kalender när som helst.

De litar på oss

Vi är ett företag som är mycket aktivt inom tekniskt underhåll av HVA-system (Värme/Ventilation/Luftkonditionering). Vi letade efter ett schemaläggningssystem som var enkelt att implementera och använda. Vi testade två system, inklusive ert, och valde omedelbart PlanningPME. Vårt val var mycket enkelt eftersom er webbplats är väldigt väl konstruerad och efter nedladdning av testversionen gjorde vi vårt val.
J.M. Lambelet S.A.
Thomas R., underhållschef

Swis Clima SA

Swis Clima SA

På Swis Clima slipper du huvudvärken med att hantera planeringen av luftkonditioneringsreparationer

Challenge Bat

Challenge Bat

Challenge Bât har använt PlanningPME i flera år för att organisera planeringen av installatörer och inredningsarbeten

Mitutoyo

Mitutoyo

På Mitutoyo är schemaläggning av servicetekniker kärnan i verksamheten

Jaquet SA

Jaquet SA

För Jaquet är målet att optimera planeringen av eftermarknadsservice för byggmaskiner

A&C Sistemi

A&C Sistemi

AEC Sistemi har ett effektivt planeringsverktyg för att hantera delade resurser och kundinsatser.

Interdata

Interdata

Interdata planerar tjänster för sina kunder med PlanningPME

FAQ

För att upprätta ett arbetsschema, börja med att definiera målen, identifiera de uppgifter som ska utföras och bedöma de mänskliga och materiella resurser som krävs. Organisera sedan dessa uppgifter i en logisk ordning, med hänsyn till prioriteringar och beroenden, och sätt upp tydliga deadlines för varje uppgift. Slutligen, se till att du kommunicerar schemat till alla inblandade parter och övervaka det regelbundet för att anpassa dig i händelse av oförutsedda omständigheter.

Så här skapar du ett schema för förebyggande underhåll i 7 steg:

  1. Identifiera den utrustning som ska underhållas : Lista all kritisk utrustning som kräver regelbundet underhåll.
  2. Definiera underhållsaktiviteter : Fastställ de specifika ingrepp som ska utföras för varje utrustning, t.ex. rengöring, smörjning eller säkerhetskontroller.
  3. Bestäm underhållsfrekvensen : Ställ in tidsintervall (dagligen, veckovis, månadsvis, etc.) baserat på tillverkarens rekommendationer och driftserfarenhet.
  4. Fördela de resurser som krävs : Tilldela kvalificerad personal och de verktyg som krävs för varje underhållsuppgift.
  5. Skapa underhållsschemat : Schemalägg tjänster i en kalender med hänsyn till produktionsbegränsningar och resurstillgänglighet.
  6. Dokument- och spårtjänster : Registrera varje uppgift som utförs för att spåra tjänsternas historik och underlätta framtida granskningar eller analyser.
  7. Se över och justera schemat regelbundet : Uppdatera schemat baserat på feedback, nya prioriteringar eller utrustningsändringar.

30-dagars gratis provperiod för att förbättra din schemahantering

Begär en demo Fri Demo