Skapa Excel-rapporter

En kraftfull funktion i PlanningPME är möjligheten att enkelt skapa och uppdatera Excel-rapporter. All information om resurser, kunder, projekt, uppgifter och otillgänglighet kan exporteras till Excel i form av exakta, precisa och regelbundna rapporter.

Skapa en ny rapport

Från menyn Verktyg > Export kan du skapa alla typer av rapporter med data som finns i ditt planeringssystem.

En grundmall är tillgänglig för att generera dina första enkla rapporter. Välj mall, start- och slutdatum och klicka på "Exportera" för att skapa dina Excel-rapporter.

Skapa en ny rapport

Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar : Den här dokumentationen förklarar logiken för timberäkningen som används i planeringen och förlitar sig på flera kriterier, t.ex. resursens profil, händelserna i timmar eller dagar och så vidare.Beräkna händelsens varaktighet i timmar och dagar

Uppgifterna kan sedan användas och behandlas med annan programvara. Du kan också formatera dina rapporter med Excels pivottabeller som sedan kan fungera som mallar. Se följande kapitel.

Skapa mallar och uppdatera rapporter

Hur lägger jag till en ny modell?

Exportera en Excel-rapport


  • Mall:Lista över alla rapportmallar. Välj "Lägg till" i "Mall" för att lägga till en ny mall. Ladda ner rapportmallar
  • Etikett:Ge mallen ett namn
  • Dokument:Välj Excel-dokumentet

    Klicka på "Spara" för att registrera den här mallen i din lista

Hur genererar jag en Excel-rapport?

  • Mall: : Välj en modell från listan
  • Start: : Välj startdatum för din rapport
  • Slutet: Välj slutdatum för din rapport
  • Tilldelning::

    -> Efter dag: en rad i Excel-rapporten representerar en dag även om händelsen sträcker sig över mer än en dag. Till exempel kommer en händelse som varar i tre dagar att visas på tre rader i Excel-rapporten om denna ruta är markerad.

    -> Efter avdelning: Markera den här rutan om du vill ha rapporter enligt avdelning. Om dina resurser tillhör flera avdelningar visas samma händelse i rapporten så många gånger som det finns avdelningar.

Ladda ner rapportmallar

Välj och ladda ner våra Excel-rapportmallar.

Aktivitetsrapport om dina resurser

Analysera antalet arbetade timmar av dina resurser, för varje uppgift och per dag.

Antal arbetade timmar per resurs per uppgift och dag

Ladda ner den här mallen

Lämna balansrapport

Spåra antalet lediga dagar som dina anställda tar och vilken typ av frånvaro.

Antal löv som tagits per anställd

Ladda ner den här mallen

Timmar per kundrapport

Analysera antalet arbetade timmar för varje klient efter typ av uppgift

Antal timmar med varje klient

Ladda ner den här mallen

Projektövervakning

Analysera antalet arbetade timmar per projekt efter typ av uppgift

Antal timmar som spenderats per projekt och månad

Ladda ner den här mallen

Övertidsspårning

Spåra vanliga timmar och övertid per anställd, varje månad

Antal normala och extra timmar per anställd;

Ladda ner den här mallen

Exportera från listvy och andra listor

Det är nu möjligt att exportera listdata från listvyn och följande menyer till en Excel-tabell: resurs, klient, projekt, användare, historik, etc..

Exportera data till Excel från listvyn och andra listor

Gå till urvalsmenyn till höger om listkolumnerna och välj "Exportera synliga data till Excel"..
All data du ser på schemat kommer att exporteras till en Excel-fil.