Samordna dina team och spara tid med en lättanvänd och visuell programvara för schemaläggning av anställda
Kom igång Begär en demoEffektiv personal- och personalledning är ett viktigt strategiskt element för alla företag, stora som små. Organiseringen av personalplaneringen kan vara komplex, med många variabler att ta hänsyn till, såsom ledighetsförfrågningar, hantering av underbemanning eller till och med återkommande arbetsuppgifter. Att använda programvara för personalplanering hjälper till att förbättra effektiviteten i HR-processer, stärker kommunikationen, optimerar personalhanteringen och möjliggör mer informerat beslutsfattande, vilket är avgörande för tillväxt och framgång för ett företag.
Slösa inte mer tid med att göra din planering på papper eller Excel! Få effektivitet och optimera hanteringen av dina mänskliga resurser med programvara för personalhantering. Oavsett om det är programvaruversionen (Windows-kompatibel) eller online-planeringsapplikationen (Mac-kompatibel), låter PlanningPME dig förenkla organisationen av arbetet och förbättra produktiviteten inom ditt företag. Att använda programvara för personalplanering har flera viktiga fördelar, oavsett din verksamhetssektor (industri, handel, administration, tjänster, byggande, etc.).
Att planera scheman samtidigt som man respekterar de begränsningar som är kopplade till varje anställd är en utmaning för alla planerare. PlanningPME gör det möjligt att förenkla hanteringen av arbetstid tack vare skapandet av timprofiler per anställd samt effektiv hantering av arbetsresor. Ett par klick räcker för att skapa periodiska scheman för veckan, månaden eller hela året. Denna flexibilitet gör det enkelt att justera scheman vid behov.
Personalplanering gör det möjligt att optimera arbetsbelastningen och fördela uppgifter och aktiviteter rättvist. Tack vare en global vision av aktivitet i realtid och avancerade resultatindikatorer kan chefer snabbt justera tilldelningen av resurser baserat på varje anställds tillgänglighet kompetens och illgänglighet. Detta gör att du kan vara mer lyhörd och förbättra produktiviteten.
Hanteringen av semesterdagar och frånvaro förenklas. Anställda kan skicka in ledighetsförfrågningar och ha insyn i sina schemalagda arbetstider. Planeraren kan för sin del förutse och reagera snabbt genom att identifiera problem med underbemanning eller teamtillgänglighet. Antal betalda semesterdagar, individuell räknare per anställd, sjukfrånvaro: informationen lagras i schemat för att undvika mänskliga fel och eventuella schemaläggningskonflikter.
PlanningPME låter dig hantera scheman för alla team och avdelningar i ditt företag. Det ger bättre synlighet med en realtidsöversikt över vad som händer och underlättar beslutsfattande. Bland nyckelfunktionerna kan vi nämna: :
Planeringen av alla händelser såsom möten, möten, ledighet, utbildning eller interventioner hanteras i en enda programvara för personalhantering, vilket möjliggör en mer sammanhållen personalhantering. Vissa funktioner erbjuder betydande fördelar för att effektivisera kommunikationen, förbättra din interna hantering och optimera kostnaderna:
Vi är nöjda med den här programvaran: den är enkel att använda och har generellt uppfyllt våra behov (hantera datorer på biblioteket), den ger en daglig översikt över alla personalkalendrar och den möjliggör enkla ändringar av schemana för arbetsstationerna. Det ger fördelen av att tillåta skapandet av HTML-sidor som är synliga på bibliotekets webbplats, och därmed vet personalen alltid var de ska vara och vem som ersätter dem på arbetsstationen.
Samordna dina team och spara tid med en lättanvänd och visuell programvara för schemaläggning av anställda
Begär en demo Fri DemoKostnaden för personalens schemaläggningsprogram kan variera beroende på funktioner, företagsstorlek och leverantör, men i allmänhet kan det variera från några dussin till några hundra euro per månad.
För att hantera schemaläggning av anställda online, välj en delad schemaläggningslösning med hjälp av webbversionen av PlanningPME som tillåter anställda att konsultera, uppdatera och utbyta tillgänglighet i realtid.
För att enkelt schemalägga anställda, använd programvara för personalschemaläggning med automationsverktyg för att tilldela scheman, identifiera personalbehov baserat på affärsaktivitet, hantera ledighet och övertid på ett effektivt sätt.
Du kan använda personalhanteringsverktyg som online schemaläggningsprogram som PlanningPME för att skapa, dela och uppdatera dina anställdas scheman. Ett Microsoft Excel-kalkylblad för att skapa grundläggande scheman, eller programvara för personalhantering (HRM) för mer avancerad funktionalitet.
Programvara för schemaläggning av personal automatiserar repetitiva uppgifter och datainmatning, vilket sparar tid. De har funktioner som är speciellt utformade för schemaläggning, personal- och kompetenshantering, förbättra delning och ledning.