Att välja PlanningPME är en garanti för att få en planeringsprogramvara som det går snabbt att lära sig tack vare ett tydligt och intuitivt gränssnitt.snabb att lära sig tack vare ett tydligt och intuitivt gränssnitt. Gör som de kunder som dagligen litar på oss för att hantera alla typer av planering.
Fördelarna med planeringsprogram
Anpassa planeringssystemet
Planering av händelser
Samarbetsplanering som uppdateras i realtid
Hantering av personal och åtkomsträttigheter
Hantering av resurstillgänglighet
Hantering av frånvaro och uppföljning av ledigheter
Redigering av rapporter och statistik i Excel
Se våra planeringsexempel
I varje företag är det mycket viktigt att välja ett planeringsprogram som är inriktat på samarbete och effektivitet för att optimera den dagliga tidshanteringen och öka produktiviteten. Om du ställer dig frågan: vad är syftet med en professionell planeringsprogramvara? Vilken programvara ska jag använda för att lägga ett schema? Vilka är fördelarna för mitt företag? Du kommer snabbt att förstå att det ligger i ditt intresse att välja ett planeringsverktyg som PlanningPME.
Oavsett om det gäller hantering av personalens frånvaro eller tid, schemaläggning av möten eller arbetsplatser finns allt som behövs för att förenkla organisationen av dina team och spara värdefull tid.
Tydlig och visuell övervakning av verksamheten
Hantera planeringen av resurser och verksamhet med några få klick tack vare det intuitiva och ergonomiska gränssnittet i PlanningPME. Du kan enkelt ställa in dina arbetsdagar och tidsperioder för att anpassa programvaran till ditt företags behov. Välj den typ av schema som passar dig bäst om du vill ha en mycket exakt bild (morgon, eftermiddag eller hela dagen) eller omvänt om du vill ha en mer komprimerad bild av ditt prognostiserade schema (vecko-, månads- eller årsschema). Anpassa de objekt som ska visas och filtrera snabbt data för att visa agendan för en viss avdelning eller person.
Anpassa planeringssystemet
PlanningPME är ett kraftfullt planeringsprogram som också erbjuder många möjligheter till anpassning Byt namn på de termer som används beroende på din verksamhetssektor och tilldela dem specifika färger för att snabbt t.ex. identifiera uppgifter, kunder, projekt eller tjänster. Du kan också anpassa utseendet på dina uppgifter och de delar som du vill framhäva. Gå ännu längre när du använder programvaran och skapa egna tilläggsfält för att utnyttja uppgifter som är viktiga för din användning. Programvaran anpassar sig perfekt till dina behov och önskemål!
Planering av händelser
Med PlanningPME kan du hantera dina anställdas möten, möten, kurser eller scheman, liksom tillgången på din fordonsflotta, beläggningen av dina rum eller bokningen av dina materiella resurser. Spara tid när du planerar dina händelser med praktiska funktioner som kopiera och klistra in, dra och släpp och periodicitet för att hantera alla dina återkommande uppgifter. Vill du ange hur en uppgift är pågående eller vilken status dina ledighetsansökningar har? Det är enkelt: du kan också dela denna information direkt i schemat!
Samarbetsplanering som uppdateras i realtid
PlanningPME är framför allt ett planeringsverktyg för samarbete som gör att du kan arbeta samtidigt med dina kollegor i programmet. Ändringar i schemat är synliga i realtid för alla användare Automatiska varningar förhindrar schemakonflikter och gör programmet enklare att använda. Dela din kalender med en annan person och synkronisera PlanningPME med Google Calendar, Outlook och många fler. Få tillgång till en fullständig historik över alla ändringar som gjorts av användare för att säkerställa optimal spårning.
Hantering av personal och åtkomsträttigheter
Kontrollera alla användares tillgång till planeringsprogrammet genom att exakt fastställa läs- och skrivrättigheter. Tilldela specifika rättigheter till anställda så att de till exempel kan visa schemat för en eller flera avdelningar eller ändra eller inte ändra de händelser som är kopplade till en viss avdelning. Omvänt kan du med användarrättigheter begränsa åtkomsten till information genom att tillåta resurser att få tillgång till egna scheman. Skapa ”grupper” med olika inställningar (administratör, chef, skrivskyddad osv.) och koppla varje användare till en lämplig grupp. Hantera den synliga och modifierbara informationen i PlanningPME!
Hantering av resurstillgänglighet
Du vet inte om en kollega är tillgänglig, om han eller hon är på plats, distansarbetar eller redan har ett möte? Dessa frågor orsakar ofta en avsevärd tidsförlust varje dag om du inte har ett professionellt planeringsprogram. Med PlanningPME kan du glömma sådana frågor och gå vidare till nästa nivå tack vare god planering! För att undvika planeringsfel visas ett varningsmeddelande som visar att en anställd redan är upptagen och därför inte kommer att vara tillgänglig för att utföra den uppgift eller åtgärd som du ville tilldela honom/henne.
Hantering av frånvaro och uppföljning av ledigheter
Måste du gå till doktorn, resa bort eller ta ledigt från jobbet? PlanningPME blir din bästa bundsförvant! Hantera frånvaro och alla typer av ledigheter i programvaran. Glöm naturligtvis inte att informera din chef direkt via e-post. Ett sätt att agera snabbare och underlätta informationsutbytet tack vare vår planeringsprogramvara.
Redigering av rapporter och statistik i Excel
Behöver du veta hur många timmar du har arbetat under en viss månad, hur många timmar din tekniker har tillbringat hos en kund eller vill du ta fram en översiktstabell över de anställdas frånvaro? Då är vårt planeringsprogram något för dig. Du kommer att kunna importera en anpassad Excel-rapportmall direkt i planeringsverktyget. När du har importerat dessa planeringsdata kan du exportera dem till Excel utan att förlora tid eller information och på så sätt få dina egna skärmpaneler.
Redigering av rapporter och statistik i Excel