PLANERING EXEMPEL

Optimera eftermarknadstjänsterna med programvara för schemaläggning

Förbättra din hantering av kundservice med intuitiv, intelligent och samarbetsinriktad programvara för schemaläggning.

  1. Bättre kundnöjdhet
  2. Ökad produktivitet hos teknikerna
  3. Kostnadsminskning
  4. Bättre varumärkesimage
  5. Servicehantering och övervakning i realtid
  6. Övervakning av tjänster i realtid
  7. Rapporter och integrationer
  8. FAQ

Effektiv kundservice och underhållshantering är en strategisk pelare för att säkerställa kundnöjdhet och upprätthålla en positiv varumärkesimage. Men hur kan du optimera schemaläggningen av kundservicetjänster och se till att tjänsterna är effektiva och lyhörda? Mellan nödsituationer, serviceförfrågningar, hantering av fälttekniker och organisering av rundturer kan samordningen snabbt bli en huvudvärk. Med en särskild programvara för eftermarknadsservice kan du centralisera information, schemalägga möten effektivt och optimera resurser och utrustning. Det här är en viktig lösning för att stärka kundlojaliteten och samtidigt minska de dolda kostnaderna.

Fördelar med god planering av kundservice efter försäljning

Bättre kundnöjdhet

Optimerad schemaläggning av service efter försäljning gör att du kan svara snabbt och effektivt på serviceförfrågningar. Genom skräddarsydd schemaläggning och proaktiv incidenthantering är det möjligt att minska förseningar och förbättra servicekvaliteten. Kunderna drar nytta av förebyggande och reaktivt underhåll, vilket ökar deras förtroende och tillfredsställelse.

Exempel på schema för reparation och service efter försäljning

Exempel på schema för reparation och service efter försäljning

Ökad produktivitet hos teknikerna

Med smart schemaläggning maximerar dina fälttekniker sin tid ute på fältet genom ruttoptimering.

  • Centraliserade verktyg och information : Varje tekniker har enkel tillgång till historiken för kundernas maskiner och utrustning för att kunna ingripa på ett effektivt sätt.
  • Lagerhantering : Programvaran integrerar data om utrustning och reservdelar, vilket minskar störningar på grund av materialbrist.

Kostnadsminskning

Programvara för schemaläggning av service efter försäljning hjälper till att undvika dolda kostnader i samband med dålig organisation:

  • Optimering av resurser : optimal fördelning av tekniker och nödvändig utrustning.
  • Hantering av utrustning : Noggrann spårning minskar förluster eller överdrivet slitage.
  • Undvikit reparationsarbete : tack vare ett välplanerat förebyggande underhåll.

Bättre varumärkesimage

En lyhörd och professionell eftermarknadsservice med tydliga aktivitetsrapporter stärker din trovärdighet. Genom att effektivt organisera kundservicerundor och minska svarstiderna positionerar du ditt företag som en pålitlig och engagerad aktör.

Använd schemamallen för underhåll och service efter försäljning


Intelligent schemaläggning av tjänster

Servicehantering och övervakning i realtid

  • Optimering av rutter : att minska onödiga resor och bättre organisera tjänster på plats.
  • Beaktande av begränsningar : tillgång till tekniker, hantering av incidenter och nödsituationer, typ av underhåll (förebyggande eller avhjälpande).
  • Planering av eftermarknadstjänster för kundernas maskiner och utrustning : tillgång till detaljerad historik för att anpassa varje tjänst.

Övervakning av tjänster i realtid

Med en direktvisning kan du:

  • Hantera förfrågningar : genom snabb tilldelning av tillgängliga tekniker.
  • Förutse förseningar : genom att omedelbart justera scheman.
  • Meddela kunderna i realtid : ändringar relaterade till tjänster eller nödsituationer.

Rapporter och integrationer

  • Automatiserade aktivitetsrapporter : analys av prestanda, spårning av incidenter och hantering av utrustning.
  • Integration med andra system : synkronisering med befintliga CRM-, ERP- och kalenderverktyg.
  • Anpassning per roll : tekniker, tekniska chefer och teamchefer får tillgång till data som är relevant för deras projekt.

De litar på oss

Vi är ett företag som är mycket aktivt inom tekniskt underhåll av HVA-system (Värme/Ventilation/Luftkonditionering). Vi letade efter ett schemaläggningssystem som var enkelt att implementera och använda. Vi testade två system, inklusive ert, och valde omedelbart PlanningPME. Vårt val var mycket enkelt eftersom er webbplats är väldigt väl konstruerad och efter nedladdning av testversionen gjorde vi vårt val.
J.M. Lambelet S.A.
Thomas R., underhållschef

Cap Monétique

Cap Monétique

Cap Monétique har hittat lösningen för att hantera planeringen av sina team med PlanningPME

FAQ

Programvara för serviceschemaläggning optimerar fördelningen av fälttekniker, minskar restiden och centraliserar viktig information, t.ex. lager- och utrustningshantering. Det automatiserar också vissa administrativa uppgifter och förbättrar därmed produktiviteten.

Bland nyckelfunktionerna finns incidenthantering, schemaläggning av möten, resursoptimering och integration med andra system. Dessa verktyg möjliggör en sömlös och proaktiv hantering av service efter försäljning.

Programvaran förbättrar svarstiderna genom att effektivt organisera servicebesök efter försäljning och snabbt hantera nödsituationer. Tack vare proaktiva meddelanden och effektiv incidenthantering får dina kunder en service av hög kvalitet, vilket stärker deras lojalitet.

Programvaran för kundservice kan enkelt integreras med dina nuvarande system via ett API, dataimport och synkronisering med andra verktyg, t.ex. kalendrar eller programvara för lagerhantering. Dedikerad support underlättar övergången.

Med realtidsspårning av tjänster och en global bild av tillgängligheten gör programvaran för tidsbokning av service efter försäljning det möjligt att snabbt anvisa tekniker till akuta situationer. Den centraliserar också information för att bättre kunna prioritera och hantera komplexa haverier.

Rekommenderat för dig