ANVÄNDNINGSFALL

Schemaläggningsprogram för städföretag

Förbättra organisationen av dina underhållsagenters återkommande och tillfälliga tjänster

Kom igång Begär en demo

Är du ett städföretag, ett multitjänstföretag, ett kommunhus, ett samhälle eller en byggnadsförvaltare och behöver du fördela den dagliga arbetsbelastningen av underhållsaktiviteter för att bli effektivare och optimera kostnaderna? Letar du efter ett intuitivt verktyg som låter dig planera tjänster samtidigt som du respekterar de anställdas och kundernas begränsningar? Gå upp en växel och gå med de många företag som använder PlanningPME för att optimera hanteringen av deras städschema!

I varje företag är det mycket viktigt att välja ett planeringsprogram som är inriktat på samarbete och effektivitet för att optimera den dagliga tidshanteringen och öka produktiviteten. Om du ställer dig frågan: vad är syftet med en professionell planeringsprogramvara? Vilken programvara ska jag använda för att lägga ett schema? Vilka är fördelarna för mitt företag? Du kommer snabbt att förstå att det ligger i ditt intresse att välja ett planeringsverktyg som PlanningPME.

Oavsett om det gäller hantering av personalens frånvaro eller tid, schemaläggning av möten eller arbetsplatser finns allt som behövs för att förenkla organisationen av dina team och spara värdefull tid.


Hantera dina städteam på distans

Dina medarbetare måste arbeta efter dina kunders krav och hanteringen av scheman kräver stor flexibilitet. PlanningPME låter dig skapa scheman som anpassar sig till din verksamhet för att spara tid och undvika fel. Med vår online-planeringslösning kan du planera rundorna med dina rengöringsmedel på kontoret eller på distans, och följa arbetets framsteg när som helst. Inom samma schema, hantera i realtid tillgängligheten för dina anställda och all delad utrustning (fordon, maskiner, dammsugare, scrubbers, etc.) och allt material som behövs för din aktivitet.

Veckoplanering
Veckoplanering

Hantera alla typer av tjänster

PlanningPME är ett anpassningsbart planeringsverktyg som låter dig hantera alla typer av uppgifter. Du kan därför skapa din lista med uppgifter efter din yrkesaktivitet: industriell städning eller städuppdrag på plats, tjänster till privatpersoner, underhåll av gemensamma utrymmen, kontorsstädning, golvunderhåll, fönsterputsning, tvätt eller till och med slutstädning. Du kommer att förstå, allt är konfigurerbart enligt önskemål! Detta är verktyget du behöver för att effektivt planera dina städtjänster och öka lönsamheten.

Lista över tjänster
Lista över tjänster

Förenkla hanteringen av återkommande uppgifter

Har du återkommande scheman? Är vissa tjänster regelbundna hos dina kunder?
Spara värdefull tid genom att hantera periodiska uppgifter: från veckostädning av lokaler till månadsstädning för mindre besökta platser; igen, du har kontroll! Tilldela en vecko-, kvartals- eller årlig upprepning till dina tjänster och få synlighet på det preliminära schemat.
Vill din klient exceptionellt skjuta upp ett ingripande? Inga problem, med ett klick kan tjänsten schemaläggas och du är klar!

Förenkla hanteringen av återkommande uppgifter
Förenkla hanteringen av återkommande uppgifter

Hantera dina kunder direkt

För effektiv hantering av schemat kan du hantera kunder efter typ av kontrakt eller paket och specificera deras preferenser och specificiteter i deras fil: önskade återkommande tjänster, användning av vissa hygienprodukter, eventuella allergier mot kemiska produkter, tidspreferenser. Allt lagras i planeringen för att kunna konsultera historiken för utförda tjänster och informationen om dina kunder kan uppdateras när som helst.

samarbetsinriktad planering

Organisera arbetsscheman och tid

Har dina anställda särskilda öppettider? Jobbar du i rotation? Hanterar du flera typer av kontrakt (deltid, heltid, CDD, CDI, årskontrakt)?
PlanningPME låter dig hantera tidsprofilerna för dina resurser, för att respektera tillgängligheten för anställda och intressenter och för att planera deras aktiviteter samtidigt som de respekterar dag- och tidsbegränsningarna för var och en. Du kan också filtrera uppgifterna efter färdigheter och förmågor (kvalifikationer, språk, bilkort, etc.) eller geografiskt område.

Skiftschema

Hantera ledighet och frånvaro

En sjuk anställd? Lämna eller ersättningsförfrågningar att hantera? Det är upp till oss.
Hantera alla typer av frånvaro och anpassa din lista till oändlighet: sjukskrivning, betald ledighet, mammaledighet, behörig frånvaro, RTT och många andra. En räknare av tagna dagar gör att du kan följa situationen för varje medarbetare exakt och du kan konsultera händelsehistoriken per person. Underlätta hanteringen av ledighetsförfrågningar tack vare implementeringen av ett arbetsflöde och automatiska aviseringar.

tidsplanering

Förenkla kommunikationen med aviseringar

Hantera dina team med sinnesfrid och bli varnad i realtid tack vare aviseringar. En förändring i sista minuten? En frånvaroförfrågan? En offbeat prestation?
Inga problem, du kan automatiskt meddela de anställda och/eller kunder som berörs av dessa ändringar från PlanningPME. Oavsett om det är automatiska e-post- eller sms-aviseringar är du fri att välja vilket kommunikationsmedel som passar dig. Tack vare aviseringarna, missa inte en förändring av schemat och få effektivitet och lyhördhet. Dina kunder kommer att bli nöjda med din professionalism!

uppföljning av frånvaro

Redigera dina öppettider och statistik

Tack vare centraliseringen av planeringsdata, skapa tidrapporter och generera dina egna analysrapporter. Du kan skriva ut schemat, dela det och extrahera all data till Excel för att utföra dina statistiska analyser med hjälp av pivottabellerna.
Med PlanningPME kan du gå ännu längre och redigera tydliga och effektfulla rapporter i Excel. Ha en exakt bild av din produktivitet, arbetsbelastningen per anställd eller antalet arbetade timmar med dina kunder för att ha all viktig information för att fatta rätt beslut och optimera dina processer. Ännu ett steg mot ditt företags framgång!

Redigering av rapporter och statistik i Excel
Excelrapporter
Excelrapporter

De litar på oss

Genom sina vittnesmål kan du upptäcka hur våra kunder använder PlanningPME dagligen för att hantera sina underhålls- och städaktiviteter:

Mairie de Bagneux

Mairie de Bagneux

Bagneux stadshus presenterar sin organisation för att enkelt hantera planeringen av agenterna i stadshuset

La3v2

La3v2

På 3V2 Nettoyage har PlanningPME blivit oumbärligt för att hantera personalrotationer

Impec Nettoyage

Impec Nettoyage

På IMPEC Nettoyage är det nu mycket enklare att planera industriella rengöringsarbeten.

FAQ

Att använda ett professionellt planeringsverktyg är garantin för att förbättra organisationen, produktiviteten och lönsamheten för ditt företag tack vare effektiv hantering av anställdas scheman och optimal övervakning av alla städ- och underhållstjänster.

Här är en lista över de viktigaste fördelarna med rengöringsprogram:

  1. Översikt över alla tjänster
  2. Tillgänglighet och ledighetshantering
  3. Eventuellt skapande av återkommande uppgifter
  4. Upplaga av timrapport
  5. Arbetsplatser på flera platser
  6. Spara tid och produktivitet
  7. Lyhördhet och maximal effektivitet
  8. Spara tid och energi
  9. Bättre kommunikation mellan teamen

Ja, det är möjligt att importera alla kunder du vill hantera till schemat från en Excel-fil, eller direkt från programvaran som används inom ditt företag med hjälp av PlanningPME API.

Ja, du kan prova planeringsmjukvaran i 30 dagar gratis och utan förpliktelser. Dessutom kan du kontakta oss för en personlig demonstration.